2014. április 12., szombat

Salátaboglárka-leves

A salátaboglárkának aranyos, fénylő, napsárga virágai vannak, eddig legjobban a nevét szerettem (Üdvözlöm, Saláta Boglárka vagyok). Rákerestem a neten, pipirisalátának is hívják (P.Piri Saláta - tudom, bolond vagyok).
Édesapám tegnap szedett egy nagy zacskónyit a leveleiből. Ilyenkor még nagyon zsengék, salátába ajánlják, de levesnek is ideális. Lehet valamilyen füstölt hússal készíteni, én azt most kihagytam belőle.

Hozzávalók:
  • sok salátaboglárkalevél;
  • 2-3 tojás;
  • 5 szál fokhagymaszár;
  • 1 pohár tejföl;
  • 1,5 dl tej;
  • 1 ek liszt;
  • 1 ek zöldséges ételízesítő, só;
  • ecet (elhagyható).

Elkészítés:
Odateszünk kb. 2 liter vizet főni. A salátaboglárka leveleinek szárát lecsipkedjük, ez a levesfőzés leghosszabb része. Ha valaki jól bírja a guggolást, akkor érdemes már eleve szár nélkül szedni. 
Jól megmossuk a leveleket, ezzel már jól összeesnek, főzéssel majd az egész adag kb. ötöde marad. A forrásban lévő vízbe tesszük a leveleket, a felaprózott fokhagymát (gyökér+zöldje), ételízesítővel fűszerezzük, én lehetőleg ízfokozó anyagok nélkülit használok. A lisztet, tejfölt, tejet és pár kanálnyit a forró léből csomómentesre keverünk, az újból forrásban levő leveshez öntjük. A tojásokat egy villával felkeverjük, kavarás mellett ezt is a leveshez adjuk. Amikor újból főni kezd, megkóstoljuk, ha szükséges, még megsózzuk, és készen is van. Ha valaki savanykásabban szereti, lehet hozzáadni ízlés szerint ecetet is.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése