2011. március 17., csütörtök

Átvett, de nem plagizált paprikás krumpli

Az elmúlt napokban sem koplaltunk ám, a mindmegetteponthun találtam egy ügyes kis paprikás krumpli receptet. Fizetésnap előtt is akad még otthon pityóka:) Azt lehet mondani, hogy a recept, úgy jó ahogy van, én csak a fokhagyma adagot turbóztam fel kb. ötszörösére (egy gerezd esetében ez nem is olyan sok), és tettem még hozzá paradicsomlevet, mert ezeknek a most kapható neon alatt nevelkedett léggömböknek nincsen semmi ízük. A krumpliból meg egy kicsit lespóroltam.

Hozzávalók:
  • 1,2 kg krumpli
  • 15 dkg parasztkolbász
  • 2 fej vöröshagyma
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1 zöldpaprika
  • 1 paradicsom
  • 1-2 dl paradicsomlé
  • 4 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál pirospaprika
  • 1 kávéskanál őrölt kömény
  • 1 dl tejföl
Elkészítés:
A pityókát meghámozzuk, és feldaraboljuk. A kolbászt felkarikázzuk. A hagymát, a fokhagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk. A zöldpaprikát megmossuk, kicsumázzuk és szeletekre vágjuk. Meghámozzuk a paradicsomot is (előtte pl. forró vízbe mártjuk), és felkockázzuk.
Lábasban felforrósítjuk az olajat, beletesszük a hagymát, aranysárgára pirítjuk, hozzáadjuk a kolbászt, a fokhagymát, a pirospaprikát, az őrölt köményt, kevés vízzel felöntjük, és elkeverjük. Hozzáadjuk a krumplit, a zöldpaprikát, a paradicsomot, paradicsomlevet, megsózzuk, lefedjük, és lassú tűzön kb. 30 perc alatt puhára főzzük. 
Nem árt gyakran megkavarni, ha valaki nem akar hozzám hasonlóan többet időzni a mosogatással, mint a főzéssel. Tálaláskor a tetejére kevés tejfölt teszünk.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése